Esquí de muntanya  Pic de la Mina

Itinerari clàssic d'iniciació a l'esquí de muntanya. El pic de la Mina és un pic de fàcil accés des del coll de Puymorens i amb un recorregut sense complicacions. Malgrat aquesta senzillesa, el cim ens permet gaudir de molt bones vistes de les muntanyes frontereres d'Andorra i també dels cims de la zona del Capcir.
r449.jpg r451.jpg r452.jpg r453.jpg

Sortim del coll de Puymorens, situat a 1920 m d'alçada, i comencem a pujar per una pista d'esquí de Porté-Puymorens que surt de davant de l'aparcament de cotxes i que puja suaument en direcció sudoest per anar a trobar els remuntadors de la part alta de les instal·lacions. A mitja pista, més o menys quan aquesta fa una petita corba cap a l'esquerra, la deixem per enfilar-nos pel marge dret i anar avançant en la mateixa direcció que portàvem. Passem pel costat d'una petita cabana i continuem cap a les pistes d'esquí que baixen del telecadira situat a la cota més alta de l'estació. Podem avançar directament per les mateixes pistes de sota el telecadira, o anar guanyant alçada per una pala que hi ha a la dreta. Si prenem aquesta opció, un cop superada la pala, flanquegem una mica i més endavant tallem una pista un parell de vegades fins arribar a prop del final del telecadira, que tenim a l'esquerra. Ara ja només toca anar a buscar el llom de la muntanya i seguir-lo en direcció sud cap a la pala cimera. La remuntem i arribem a un collet, des d'on podrem tenir una bona vista de la coma del Pedrons i dels pics de Font Negra. Per arribar al cim caldrà fer una petita carena sense esquís.
La baixada, la podem fer per la mateixa via de pujada, o bé podem anar a buscar una pala que trobem just en el replà que hi ha abans de la pala cimera, i que ens permetrà arribar directament a les pistes.

Punt de sortida Coll de Puymorens
Accés al punt de sortida Des de la frontera de Bourg-madame cal agafar la carretera N-20 en direcció a Andorra. Just abans de passar el túnel de Puymorens ens desviem per la N-320 per enfilar la carretera que ens portarà al coll del mateix nom.
Dificultats a tenir en compte: Cap en especial
Durada: Unes 2 hores i mitja
Distància recorreguda: 11 quilòme
Cartografia i bibliografia: Cerdagne / Capcir. Escala 1:50.000. Institut Géographique National
Època aconsellable: Des de gener a abril
29 de març de 2013 Col·lectiva a la Mina El Divendres Sant hi havia ganes d'anar a fer una esquiadeta fàcil a un lloc on tinguéssim assegurada la neu. Es tractava d'una sortida d'iniciació, apta per a persones que gairebé s'estrenaven en l'e... Irene
17 de març de 2012 Entremina de Pedrons Decidits a fer un bon entrenament per a la cursa de les Patrulles els objectius eren fer desnivell, distància i tornar a practicar el descens encordats. La primera pujada ens va portar a bon ritme ... Albert Pérez Monfort
25 de febrer de 2012 Escapada a la Mina Ahir vaig fer una visita llampec al pic de la Mina. Vaig sortir per acompanyar els meus companys que s'entrenen per a les Patrouilles. Els vaig seguir fins al coll de la coma d'en Garcia, en direcció... Irene