Esquí de muntanya  Escapades de la ruta "Pic de la Mina"

Col·lectiva a la Mina
Irene el 29 de març de 2013
El Divendres Sant hi havia ganes d'anar a fer una esquiadeta fàcil a un lloc on tinguéssim assegurada la neu. Es tractava d'una sortida d'iniciació, apta per a persones que gairebé s'estrenaven en l'esquí de muntanya. El pic de la Mina era, doncs, una bona opció. Per això membres de la UEM i alguns simpatizants ens vam trobar a Puigcerdà amb la idea de fer aquest cim des del coll de Puymorens. Malgrat la fresqueta que vam notar en sortir del cotxe la temperatura era alta, i la neu tova des de primera hora. A part de la calor que vam tenir pujant, hi havia força neu i vam arribar bé a la pala del cim, una mica ventada i on sí vam haver de buscar els passadissos de neu. Al coll el vent bufava força i la temperatura era baixa. Quan tot el grup va haver arribat al coll vam pujar plegats, sense esquís, al punt culminant d'aquest cim. La baixada, la vam fer per les pales que descendeixen directes als remuntadors de les pistes, des d'on vam tornar al punt d'inici. Bona esquiada i bon ambient.
Imatges (2)
Entremina de Pedrons
Albert Pérez Monfort el 17 de març de 2012
Decidits a fer un bon entrenament per a la cursa de les Patrulles els objectius eren fer desnivell, distància i tornar a practicar el descens encordats.

La primera pujada ens va portar a bon ritme al Pic de la Mina. Vam desfer una mica l'itinerari de pujada, i quan ens va semblar factible, per una baixada força dreta i on calia buscar el pas, vam descendir a la coma que separa el Pic de la Mina del Pic de Pedrons. Travessat el torrent vam tornar a posar pells i cap el Pedrons. Des del Pedrons vam baixar per un parell de canals molt estretes i força empinades, on feia respecte fer viatges. La resta de baixada, que era per neu primavera, es deixava fer bé. Vam arribar a l'alçada de la carretera que va cap el Pas de la Casa i des d'aquí vam travessar el torrent una altra vegada per iniciar la pujada de nou cap a la Mina. Aquesta vegada la pujada no va ser tan ràpida com la primera, però amb bones sensacions vist l'acumulat de metres i distància que portàvem.

El descens del Pic de la Mina el vam fer encordats per practicar. La baixada va anar força bé, ja que van aconseguir descendir per unes pales força dretes sense massa problemes.

Baixada fins a l'aparcament de l'estació i remuntada final fins a recuperar el cotxe al coll de Porter
Imatges (0)
Escapada a la Mina
Irene el 25 de febrer de 2012
Ahir vaig fer una visita llampec al pic de la Mina.
Vaig sortir per acompanyar els meus companys que s'entrenen per a les Patrouilles. Els vaig seguir fins al coll de la coma d'en Garcia, en direcció al Coma d'Or, allà ens vam separar. Ells van continuar fins al Coma d'Or i jo vaig fer la Tossa Rodona. Temps per contemplar la vall de Bésines. Torno al coll de Puymorens, menjo alguna cosa i enfilo tan ràpid com puc el pic de la Mina, on atrapo els darrers esquiadors. Entre una banda i l'altra, he acumulat 1.400 m de desnivell per una zona massa massificada, però fàcil quan la intenció és fer metres en solitari.
Molt interessant ha estat observar les possibilitats de la vall de Bésines: el pic d'Auriol, la portella de Bésines i el pic de Lanós. Amb temps i bona neu, és una zona que cal tenir en compte.