Esquí de muntanya  Col·lectiva a la Mina - basada en la ruta "Pic de la Mina"

Descripció
Per Irene el 29 de març de 2013
r1083.jpg El Divendres Sant hi havia ganes d'anar a fer una esquiadeta fàcil a un lloc on tinguéssim assegurada la neu. Es tractava d'una sortida d'iniciació, apta per a persones que gairebé s'estrenaven en l'esquí de muntanya. El pic de la Mina era, doncs, una bona opció. Per això membres de la UEM i alguns simpatizants ens vam trobar a Puigcerdà amb la idea de fer aquest cim des del coll de Puymorens. Malgrat la fresqueta que vam notar en sortir del cotxe la temperatura era alta, i la neu tova des de primera hora. A part de la calor que vam tenir pujant, hi havia força neu i vam arribar bé a la pala del cim, una mica ventada i on sí vam haver de buscar els passadissos de neu. Al coll el vent bufava força i la temperatura era baixa. Quan tot el grup va haver arribat al coll vam pujar plegats, sense esquís, al punt culminant d'aquest cim. La baixada, la vam fer per les pales que descendeixen directes als remuntadors de les pistes, des d'on vam tornar al punt d'inici. Bona esquiada i bon ambient.

Participants

Membres de la UEM i acompanyants

Metereologia

Molta calor. Núvol a l'inici de la jornada.

Estat del terreny, de la neu i/o dificultats trobades

Neu tova des de primera hora per la manca de regel. Una mica crosta a la pala del cim.