Senderisme, excursionisme i/o muntanyisme  L'Enclusa i el Castell de Taradell

Enviada per alexandre
Una sortida matinal ben aprofitada seguint a trams el PR C-42 pel voltant de Taradell, una zona atractiva, al sud d'Osona, al límit entre el Montseny i les Guilleries. El sender recorre el vessant sud-oriental del terme municipal i permet pujar el cim de l'Enclusa, inclòs al llistat dels 100 Cims, així com visitar les restes del Castell de Taradell i les Cuines d'en Rocaguinarda. La senyalització és escassa, el que fa pràcticament obligatori portar el track a la vista durant gairebé tot el recorregut.
r2044.jpg r2045.jpg r2046.jpg r2047.jpg r2048.jpg r2049.jpg r2050.jpg r2051.jpg r2052.jpg r2053.jpg r2054.jpg r2055.jpg r2056.jpg r2057.jpg r2058.jpg r2059.jpg r2060.jpg r2061.jpg r2062.jpg

Sortim del Passeig Sant Genís en direcció al parc de la Font Gran, amb el seu exemplar de plàtan declarat arbre monumental des del 1990. Seguim el curs de la riera de Mansa per sortir de Taradell en direcció a Can Codina. Seguim la pista amb una petita drecera fins agafar un caminet que s'enfila progressivament fins arribar a un petit torrent on seguim unes fites que pugen pel dret a buscar la carena. Sortim del bosc i entrem a una zona més plana i amb vegetació baixa. Busquem la canal que baixa a les Cuines d'en Rocaguinarda, un replà al mig de l'espadat on trobem tres cavitats fetes per l'erosió Aquest indret va servir moltes vegades de refugi o amagatall del bandoler Perot Rocaguinarda entre els anys 1606 i 1610 que actuava com a cap de quadrilla dels Nyerros. També durant la Guerra Civil (1936-1939) van servir encara com a amagatall per a gent perseguida. Tornem altre cop al pla per anar bosc a través fins un trencall de camins on trobem un indicador que ens porta fins l'Enclusa, punt més alt de la sortida. Per tenir unes bones vistes anem uns metres més al sud fins a un sortint rocós. Per baixar d'aquí tornem enrere fins a l'Enclusa i a la dreta surt un camí que baixa per una canal curta i rocosa per seguir fins al collada de Mansa. Creuem la B-520 i seguim per la pista que ressegueix la carena passant del Puiggrifó fins el Coll de Taradell. Aquí deixem la pista i seguim un camí a mà dreta que ens porta a les Roques Trabucaire. Si ens desviem del camí i buscant un pas entre les roques podem arribar a la Bauma Grossa, des d'on podem veure gran part del recorregut que hem fet. Tornem al camí i arribem al Castell de Taradell, és situat sobre una gran balma que el fa molt característic. Queden restes dels segles X-XI, al sector de l'antiga capella de Santa Creu, ara del tot malmesa i la resta és un gran mur d'una setantena de metres, del segle XIV. Només ens resta baixar fins a Taradell seguint les marques de dues c's vermelles (.http://elcami.cat/), passant per Can Mascarell i creuem la riera de la Tomba, entrant al poble per la Plaça de Santa Llúcia.

Punt de sortida Taradell
Accés al punt de sortida
Dificultats a tenir en compte: