Senderisme, excursionisme i/o muntanyisme  Engorgat de la Fou (Anoia)

Enviada per Carles López Carles López
A la comarca de l'Anoia, hi ha el poble de Sant Martí de Tous, per on passa la riera de Tous, la qual crea un paisatge espectacular, ple de boscos i espais humits, els quals sorprenen ja que estan en mig d'un paratge de secà.
Aquesta ruta es fa dins de l'Espai Natural Protegit de la Serra de Miralles - Queralt.
r1192.jpg r1193.jpg r1194.jpg r1195.jpg r1196.jpg r1197.jpg r1198.jpg r1199.jpg r1200.jpg r1201.jpg r1202.jpg r1203.jpg r1204.jpg r1205.jpg r1206.jpg r1207.jpg r1208.jpg r1209.jpg r1210.jpg r1211.jpg r1212.jpg r1213.jpg r1214.jpg r1215.jpg r1216.jpg r1217.jpg r1218.jpg

Darrere el Castell de Tous, cal agafar el carrer de Sant Martí de baixada i al final a la dreta continuar pel c. Bisbe Morgades i seguir per pista asfaltada els indicadors en direcció a l'ermita de la Mare de Déu de Sentfores. Passarem pel costat de Ca l'Abel i seguirem fins travessar el pont de la riera de Tous. Un cop travessat, cal agafar el camí a la dreta de Can Vidal. A partir d'aquí continuar per pista. Passada "La Pedrera", que ens queda a l'esquerra, i a uns 400 mts, hi ha un desviament a la dreta i en pujada cap a l'ermita. Un cop visitada, cal desfer el camí fins l'encreuament anterior. Seguim per la pista fins que, passada la masia de Cal Peretó a la dreta, es troba un trencall molt a prop del Coll de Vic, cal seguir per la pista de la dreta.
Seguirem durant un 1 km, en lleugera pujada, per la pista principal fins el Bosc de Gramenet. Quan la pista baixa i gira a l'esquerra (150 mts), haurem d'agafar un trencall a la dreta, que baixa fins a Can Vidal. Abans d'arribar a Can Vidal, trobarem una bassa. Passada la bassa, prenen el camí d'esquerra que volta el mas, a la dreta, fins a la pista que, per la dreta, ve de St. Martí de Tous. Ara cal seguir per la pista de l'esquerra, que ens portarà a la Fou. A uns 400 mts, creuarem, si hi ha aigua, la riera de la Fou. Un cop creuada i a uns 150 mts, s'agafa una pista a l'esquerra que va planejant. A uns 500 mts. trobarem un cartell a l'esquerra, que ens indica a la Font de la Fou. Vista la font, tornem al camí principal, que es torna més estret i més frondós. Es travessa de nou el riu, el torrent de l'Alzinar, passarem per la Cova del Diable i pocs metres després, un trencall a la dreta, ens portarà al Salt de la Fou, salt d'aigua, quan hi ha, d'uns 25 mts.
Desfem el camí fins el trencall anterior i continuem remuntant pel torrent de l'Alzinar, que de mica en mica es torna més ample. Cal seguir per la pista de la dreta. Una drecera ens estalviarà l'ampli revolt que hi ha més endavant. A uns 300 mts, trobarem un mirador sobre el Salt de la Fou. Seguim per la pista principal, fins arribar a un trencall que a mà esquerra ens portaria a les cases de l'Aubreda. Cal seguir per la pista de la dreta, en direcció al Torrent de Cavaller. Passat el torrent, seguir per la pista principal que ens portarà fins el pont de la Passada, pel qual passa el torrent de Tous. Passat el pont, seguir pel camí de la dreta, que ens portarà fins a Sant Martí de Tous.

Punt de sortida Darrera el Castell de Tous
Accés al punt de sortida Des de Igualada cal agafar la carretera C-241 en direcció Santa Coloma de Queralt fins el trencall a mà esquerra per la BV-2202 cap a Sant Martí de Tous, abans del trencall a ma dreta hi ha una benzinera.
Dificultats a tenir en compte: